Σάββατο 11 Οκτωβρίου 2014

"Αυτοκρατορική" πολ ποζίσιον του Χάμιλτον


Κυρίαρχος και στις δοκιμές κατάταξης του Σότσι ο Άγγλος της Mercedes, άφησε δεύτερο στην εκκίνηση τον Ρόσμπεργκ. Μια ανάσα από την πολ ποζίσιον ο Μπότας και η Williams!


O Λιούις Χάμιλτον κέρδισε την πρώτη πολ ποζίσιον της ιστορίας της Formula 1 επί ρωσικού εδάφους, καθώς ήταν ανίκητος στις δοκιμές κατάταξης του Σότσι. Έτσι, ο Άγγλος έκανε ένα ακόμα σημαντικό βήμα στη μάχη του τίτλου με τον Νίκο Ρόσμπεργκ, που θα εκκινήσει από τη δεύτερη θέση το 16ο φετινό Γκραν Πρι.

Ο Χάμιλτον έκανε δύο εκπληκτικούς γύρους στο τέλος των κατατακτήριων δοκιμών, κατεβάζοντας δύο φορές τον ταχύτερο χρόνο, που έκλεισε εντέλει στο 1:38.5. Καθώς οι οδηγοί δεν ακολούθησαν τη συνηθισμένη τους τακτική να βάζουν φρέσκα ελαστικά πριν την τελευταία τους προσπάθεια, ο Ρόσμπεργκ με τρία οδηγικά λάθη στον τελευταίο του γύρο δεν είχε απάντηση για τον Λιούις.

Η Mercedes, πάντως, απειλήθηκε σθεναρά και με αξιώσεις ακόμα και για την πολ ποζίσιον από τη Williams και τον Φινλανδό της, Βάλτερι Μπότας. Ο νεαρός οδηγός ήταν 77 χιλιοστά του δευτερολέπτου ταχύτερος του Χάμιλτον στο προτελευταίο χρονομετρημένο τμήμα της πίστας, αλλά ένα ατέλειωτο και εντυπωσιακό γλίστρημα στην έξοδο της τελευταίας στροφής του στέρησε την πιθανή τεράστια έκπληξης μιας πολ ποζίσιον στα ίσα απέναντι στις Mercedes.

Αντίθετα, ο έτερος οδηγός της Williams, Φελίπε Μάσα, είχε την ατυχία να μην περάσει καν στην πρώτη 16άδα, καθώς ένα πρόβλημα πίεσης στο σύστημα τροφοδοσίας του κινητήρα της Mercedes δεν του επέτρεψε να κάνει τίποτα καλύτερο από τον 18ο χρόνο, στην πρώτη περίοδο των δοκιμών κατάταξης.

Το ακόμα πιο εντυπωσιακό, πάντως, είναι ότι πίσω από τον Τζένσον Μπάτον τον 5ο χρόνο έγραψε ο Ντάνιιλ Κβίατ - κερδίζοντας όχι μόνο τον Κέβιν Μάγκνουσεν με τον ισχυρότερο κινητήρα της Mercedes, αλλά ακόμα και τον Ντάνιελ Ρικιάρντο της «μητρικής» Red Bull. Ο Ρώσος πανηγύρισε με μια θριαμβευτική κραυγή μετά το πέρασμα από την καρό σημαία την καλύτερη θέση εκκίνησης της καριέρας του, μέσα στην πατρίδα του.

Αντίθετα, ο οδηγός τον οποίο ο Κβίατ θα αντικαταστήσει του χρόνου στη Red Bull Racing, Σεμπάστιαν Φέτελ, δεν κατάφερε καν να περάσει στην πρώτη δεκάδα. Ο Γερμανός δεν είχε κανένα μηχανικό πρόβλημα, και εξήγησε ότι η RB10 απλώς ήταν νευρική έπειτα από ένα ρίσκο που πήρε σχετικά με τις ρυθμίσεις της στο πολύ ιδιαίτερο και τεχνικό, όπως αποδείχθηκε τελικά, σιρκουί του Σότσι.

Η Ferrari πέρασε ένα άκρως απογοητευτικό απόγευμα, με χρόνους 1,2 δευτερόλεπτα πίσω από τις Mercedes και με σχετική δυσκολία να περάσει ακόμα και στην πρώτη δεκάδα. Τέλος, οι Κέβιν Μάγκνουσεν, Νίκο Χούλκενμπεργκ και Πάστορ Μαλδονάδο δέχθηκαν ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση, οι πρώτοι δύο για αλλαγή κιβωτίου και ο Μαλδονάδο με βάση τις πέντε θέσεις που χρωστούσε από την Ιαπωνία για τη χρήση του 6ου κινητήρα της χρονιάς.

GP ΙΑΠΩΝΙΑΣ 2014

ΔΟΚΙΜΕΣ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ

1. Χάμιλτον (Mercedes) 1:38.513

2. Ρόσμπεργκ (Mercedes) +0.200

3. Μπότας (Williams-Mercedes) +0.407

4. Μπάτον (McLaren-Mercedes) +0.608

5. Κβίατ (Toro Rosso-Renault) +0.764

6. Ρικιάρντο (RBR-Renault) +1.122

7. Αλόνσο (Ferrari) +1.196

8. Ράικονεν (Ferrari) +1.258

9. Βερν (Toro Rosso-Renault) +1.507

10. Φέτελ (RBR-Renault) 1:40.052

11. Μάγκνουσεν (McLaren-Mercedes) 1:39.629

12. Πέρεθ (Force India-Mercedes) 1:40.163

13. Γκουτιέρεζ (Sauber-Ferrari) 1:40.536

14. Σούτιλ (Sauber-Ferrari) 1:40.984

15. Γκροζάν (Lotus-Renault) 1:41.397

16. Έρικσον (Caterham-Renault) 1:42.648

17. Χούλκενμπεργκ (Force India-Mercedes) 1:40.058

18. Μάσα (Williams-Mercedes) 1:43.064

19. Κομπαγιάσι (Caterham-Renault) 1:43.166

20. Τσίλτον (Marussia-Ferrari) 1:43.649

21. Μαλδονάδο (Lotus-Renault) 1:43.205


*Σημείωση: Έχουν προστεθεί οι ποινές 5 θέσεων των Μάγκνουσεν, Χούλκενμπεργκ, Μαλδονάδο.

Επιμέλεια: sport24.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου