Το 2014, ο τζίρος της FOM από τηλεοπτικά δικαιώματα,
διαφημίσεις, ετήσια κόμιστρα διεξαγωγής αγώνων, διαφημίσεις στις πίστες και
υπηρεσίες φιλοξενίας, σε 1,650 δισ. δολάρια, ενώ τα καθαρά έσοδα υπολογίζονται
στα 1,32 δισ. δολάρια.
Το 2014 ήταν μια τραγική σεζόν από άποψη αποτελεσμάτων για
την ομάδα της Ferrari, που έκλεισε το Πρωτάθλημα στην 4η θέση, με τον φτωχό
απολογισμό των μόλις δύο βάθρων.
Σε επίπεδο οικονομικών ωστόσο, η εικόνα είναι διαφορετική
καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία που έφερε στο φως της δημοσιότητας το Autosport, η
Scuderia καρπώθηκε το μεγαλύτερο κομμάτι από την πίτα των εσόδων που είθισται
να μοιράζει στο τέλος κάθε σεζόν η FOM.
Το 2014, ο τζίρος της FOM από τηλεοπτικά δικαιώματα,
διαφημίσεις, ετήσια κόμιστρα διεξαγωγής αγώνων, διαφημίσεις στις πίστες και
υπηρεσίες φιλοξενίας, σε 1,650 δισ. δολάρια, ενώ τα καθαρά έσοδα υπολογίζονται
στα 1,32 δισ. δολάρια.
Η FOM μοιράζει το 65% των καθαρών εσόδων στις ομάδες που
παίρνουν μέρος στο Πρωτάθλημα. Το 50% μοιράζεται βάσει της τελικής κατάταξης
στο Πρωτάθλημα κατασκευαστών, ενώ το 15% είναι υπόθεση πέντε ομάδων -Ferrari,
Red Bull, Mercedes, McLaren, Williams-, βάσει ειδικής συμφωνίας που υπεγράφη
μεταξύ αυτών και του Bernie Ecclestone το 2012, πριν λήξει η Concorde
Agreement.
Βάσει όλων των παραπάνω, λοιπόν, η Ferrari έβαλε στα ταμεία
της περί τα 164 εκατομμύρια δολ. Τα 67 από αυτά είναι για την 4η θέση που πήρε
στο περσινό Πρωτάθλημα, ενώ τα 97 βάσει της ειδικής συμφωνίας που έχει
υπογράψει με τον ισχυρό άνδρα του σπορ. Λόγω ιστορικότητας, αφού είναι η μόνη
ομάδα που βρίσκεται ανελλιπώς στο γκριντ της F1 από το 1950 οπότε και διεξήχθη
το πρώτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, η Scuderia λαμβάνει το μεγαλύτερο μερίδιο από
αυτό το επιπλέον 15%.
Στη δεύτερη θέση συναντάμε την Red Bull, με 156 εκατομμύρια
δολάρια, ενώ η Πρωταθλήτρια Mercedes η οποία έκανε το νταμπλ σαρώνοντας νίκες
και pole positions είναι μόλις τρίτη, με 126 εκ. δολ.
Ας δούμε αναλυτικά πόσα χρήματα εισέπραξαν οι ομάδες από την
FOM το 2014 (τα ποσά είναι σε εκατομμύρια δολάρια):
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου