Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2014

Λούκι Λιούις!


Ο Χάμιλτον πήρε μια επιβλητική πέμπτη διαδοχική νίκη στο Τέξας και διεύρυνε στους 24 βαθμούς το προβάδισμά του από τον Ρόσμπεργκ, στη μάχη του τίτλου.


Ο Λιούις Χάμιλτον συνέχισε το επιβλητικό σερί νικών του στη Formula 1, κερδίζοντας την πέμπτη διαδοχική του στο Γκραν Πρι Ηνωμένων Πολιτειών -17 του φετινού πρωταθλήματος- μπροστά από τον Νίκο Ρόσμπεργκ.

Έτσι, ο Άγγλος αύξησε στους 24 βαθμούς τη διαφορά του από το Γερμανό στη μάχη του τίτλου, δύο αγώνες πριν το τέλος της σεζόν!

Ο Χάμιλτον πέρασε τον Ρόσμπεργκ περίπου στο μέσον του αγώνα, στον 24 από τους 56 γύρους, μέσα στην πίστα και έκτοτε δεν είχε πρόβλημα να διατηρήσει το προβάδισμα. Το βάθρο έκλεισε ο Ντάνιελ Ρικιάρντο της Red Bull Racing, με μια εντυπωσιακή προέλαση που τον έφερε μπροστά από τις πολύ ισχυρές εδώ Williams των Φελίπε Μάσα και Βάλτερι Μπότας.

Ο Φερνάντο Αλόνσο έκλεισε την πρώτη εξάδα, καθώς στο τέλος αμύνθηκε του Σεμπάστιαν Φέτελ που έπειτα από 4 (!) πιτ-στοπς έφτασε στην 7 θέση έχοντας εκκινήσει από τη γραμμή των πιτς, λόγω της χρήσης εδώ του έκτου του κινητήρα της χρονιάς.

Την πρώτη δεκάδα έκλεισαν οι Κέβιν Μάγκνουσεν (McLaren), Ζαν-Έρικ Βερν (Toro Rosso) και Πάστορ Μαλδονάδο (Lotus), αν και ο τελευταίος εκ των υστέρων δέχθηκε ποινή πέντε δευτερολέπτων για παράβαση του ορίου ταχύτητας στα πιτς.

Ο αγώνας

Ο Ρόσμπεργκ εκκίνησε αρκετά καλύτερα από τον Χάμιλτον και διατήρησε την πρώτη θέση της εκκίνησης και στην πρώτη στροφή, καθώς ο Άγγλος αμύνθηκε από τη Williams του Μάσα - που είχε στο μεταξύ καταφέρει να περάσει τον Μπότας.

Μέχρι την πρώτη στάση στα πιτς και με το πρώτο σετ των μαλακών ελαστικών, ο Γερμανός φαινόταν να διατηρεί με άνεση την πρωτοπορία. Ωστόσο, όταν οι δύο διεκδικητές του τίτλου έβαλαν τη μέση γόμα (στο 16-17 γύρο), όλα άλλαξαν: ο Χάμιλτον, έχοντας κάνει και μια ρύθμιση στην εμπρός πτέρυγα που ο Ρόσμπεργκ δεν έκανε, ήταν σταθερά τρία ως πέντε δέκατα ταχύτερος του Ρόσμπεργκ στο γύρο.

Έτσι, μετά τον 20 βρισκόταν ήδη στην ουρά της μπροστινής του Mercedes W05 - και στον 24 έκανε μια γενναία, και κάπως απρόσμενη, «βουτιά» στην εσωτερική της πίσω φουρκέτας. Ο Ρόσμπεργκ έδειξε να αιφνιδιάζεται, όμως ο Χάμιλτον έβγαλε το ρύγχος του στην έξοδο για τα καλά μπροστά από την άλλη Mercedes και ο Ρόσμπεργκ αναγκάστηκε να σηκώσει γκάζι, και να συμβιβαστεί με την απώλεια της πρωτοπορίας.

Το δεύτερο μισό του αγώνα δεν έκρυβε άλλες συγκινήσεις στη μάχη για τη νίκη. Αρχικά η διαφορά του Χάμιλτον με τον Ρόσμπεργκ συντηρήθηκε στα δέκατα, καθώς ο Άγγλος απαντούσε σε κάθε επίθεση και κατέβασμα του χρόνου του Γερμανού, αλλά μετά το δεύτερο και τελευταίο πιτ-στοπ των δύο (όπου έβαλαν ξανά τη μέση γόμα) η διαφορά ανέβηκε στα 2,5 δευτερόλεπτα και έμεινε σταθερή μέχρι την καρό σημαία.

Πίσω από τα δύο «ασημένια βέλη», ο Ρικιάρντο πήρε μια εντελώς απρόσμενη 3 θέση - ειδικά μετά την πολύ κακή του εκκίνηση, που τον έριξε στην 9 θέση. Στον πρώτο γύρο πέρασε τρία μονοθέσια. Τότε βγήκε στην πίστα το όχημα ασφαλείας, για να καθαριστούν τα συντρίμμια της σύγκρουσης του Άντριαν Σούτιλ με τον Σέρχιο Πέρεθ (που ανάγκασε και τους δύο σε εγκατάλειψη).

Στην επανεκκίνηση ο Ρικιάρντο κατάφερε το ακατόρθωτο: «έπιασε στον ύπνο» τον Αλόνσο και του πήρε την 5 θέση, ενώ στη συνέχεια του αγώνα κατάφερε μέσω των δύο πιτ-στοπς να περάσει κι από μια Williams, πρώτα του Μπότας και έπειτα του Μάσα, για να σφραγίσει ένα ακόμη βάθρο.

Πίσω από τις Williams και τον Αλόνσο, ο Φέτελ έχοντας ξεκινήσει από τα πιτς, έκανε δύο πιτ-στοπς πίσω από το όχημα ασφαλείας, και άλλα δύο στη διάρκεια του αγώνα. Το τέταρτο το άφησε για λίγους γύρους πριν το τέλος, όπου βάζοντας φρέσκια μαλακή γόμα από την 14 θέση με διαδοχικές προσπεράσεις έφτασε σύντομα στην 7 – ενώ με έναν γύρο ακόμα, ίσως θα απειλούσε και τον Αλόνσο.

Η στρατηγική του Τζένσον Μπάτον αποδείχθηκε καταστροφική, και ενώ ο Άγγλος διεκδικούσε με αξιώσεις μια θέση στην οκτάδα, στο τέλος έχασε πλήρως την απόδοση των ελαστικών του και έπεσε στη 12, μετά από μια μάχη διαρκείας που είχε το τρενάκι Μάγκνουσεν / Βερν / Μαλδονάδο / Γκροζάν / Μπάτον / Ράικονεν. Θυμίζουμε ότι στον αγώνα δεν συμμετείχαν οι Marussia και Caterham, για οικονομικούς λόγους.


GP ΗΠΑ 2014

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

1. Χάμιλτον (Mercedes) 1:40:04.785

2. Ρόσμπεργκ (Mercedes) +4.314

3. Ρικιάρντο (RBR-Renault) +25.560

4. Μάσα (Williams-Mercedes) +26.924

5. Μπότας (Williams-Mercedes) +30.992

6. Αλόνσο (Ferrari) +1:35.231

7. Φέτελ (RBR-Renault) +1:35.734

8. Μάγκνουσεν (McLaren-Mercedes) +1:40.682

9. Βερν (Toro Rosso-Renault) +1:43.863

10. Μαλδονάδο (Lotus-Renault) +1:47.870

11. Γκροζάν (Lotus-Renault) +1 γύρος

12. Μπάτον (McLaren-Mercedes) +1 γύρος

13. Ράικονεν (Ferrari) +1 γύρος

14. Γκουτιέρεζ (Sauber-Ferrari) +1 γύρος

15. Κβίατ (Toro Rosso-Renault) +1 γύρος

Εγκ. Χούλκενμπεργκ (Force India-Mercedes) +40 γύροι

Εγκ. Πέρεθ (Force India-Mercedes) +55 γύροι

Εγκ. Σούτιλ (Sauber-Ferrari) +55 γύροι

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

ΟΔΗΓΩΝ

1. Χάμιλτον - 316

2. Ρόσμπεργκ - 292

3. Ρικιάρντο - 214

4. Μπότας - 155

5. Φέτελ - 149

6. Αλόνσο - 149

7. Μπάτον - 94

8. Μάσα - 83

9. Χούλκενμπεργκ - 76

10. Μάγκνουσεν - 53

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

1. Mercedes - 608

2. RBR - 363

3. Williams - 238

4. Ferrari - 196

5. McLaren - 147

6. Force India - 123

7. Toro Rosso - 31

8. Lotus - 9

9. Marussia - 2

10. Sauber - 0


Επιμέλεια: sport24.gr




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου